[LVM] "Une école si distante"

Plus d'informations
15 Jan 2021 13:12 #23127 par Loys
Réponse de Loys sur le sujet [LVM] "Une école si distante"

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
16 Jan 2021 23:50 #23129 par Loys

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
17 Jan 2021 15:41 #23131 par Loys
Réponse de Loys sur le sujet [LVM] "Une école si distante"
Les conseils en anglais de Yann Houry, "Teacher and Director of Academic Research & Innovation @ Lycée International de Londres Winston Churchill" : yannhoury-10079.medium.com/everything-yo...-online-6007ca90aa0e

Indeed, it’s not about how to replicate your lessons in another medium. In fact, you have to find a new way of teaching. You have to ask yourself how students learn online and when and even what.
[...]
You can really create a great online learning experience for your students. This is not an easy thing to put in place. It requires organisation and reflection to adapt your teaching to this new way of doing things. But it’s a real opportunity to raise important questions related to pedagogy, to find new ways to teach and to probably refine our use of technology. It’s also an opportunity to develop the autonomy of your students.
Speaking of which, I love this quote from the New York Times:
The mantra of online learning is, ‘Your own time, your own pace, your own path.’
Indeed, teaching online breaks the three rules of classical theatre (unity of action, of time and of place). And instead of seeing that as a problem, we can take advantage of it and imagine new ways of teaching and learning.

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
17 Jan 2021 22:45 - 17 Jan 2021 22:48 #23133 par Loys

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
Aujourd'hui 11:27 #23138 par Loys
Réponse de Loys sur le sujet [LVM] "Une école si distante"
Tribune d'Aymeric Patricot dans "Le Monde" (abonnés) du 19/01/21 : "Enseignant, pourquoi je résiste en partie au numérique éducatif"



Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Temps de génération de la page : 0.269 secondes
Propulsé par Kunena